Sihat dan Cantik dengan Vitalea Shaklee Part I

Assalamualaikum, selamat malam.
VITALEA lebih dari sekadar kecantikan. Berakhir sudah kelas di telegram channel kami beautician Precious under Supervisor Jannah.

Sebelum cerita lagi panjang sy nak bagitahu sejarah VITALEA ni.

Berdasarkan Kronologi Terciptanya Shaklee VITALEA adalah vitamin PERTAMA DICIPTA DI DUNIA oleh pengasas Shaklee Dr Forest D Shaklee.



Shaklee dah berada di pasaran 100 tahun, dan ia bukan sesuatu yang mudah untuk Shaklee kekal sehingga hari ni. Tapi kerana kualiti produk shaklee yang tiada tandingan cukup membuktikan hingga ke harini vitamin Shaklee mampu bertahan bahkan masih diperlukan oleh jutaan manusia di dunia. 

Nama asal bagi VITALEA adalah Vitalize Mineral yang dicipta pada tahun 1915 dan asal perkataan VITA-MIN juga adalah singkatan dari Vitalize - Mineral. Sehingga ke harini yang selalu kita gunakan word vitamin tu asalnya dari VITALEA 😁

Penciptaan VITALEA sebelum ini adalah dalam bentuk liquid semasa permulaan dulu, tapi kini akibat perkembangan teknologi, VITALEA akhirnya dicipta dalam bentuk tablet.



Dan di dalam setiap tablet vitalea ini sebenarnya ada 30 nutrisi lengkap yang DIEKSTRAK DARI BUAH DAN SAYUR-SAYURAN

Hasilnya dalam setiap tablet bewarna hijau ni ada 12 jenis vitamin dan 7 mineral lengkap, sesuai dengan saranan RDA iaitu Recommended Dietry Allowance, RDA ni kepalanya di US. Tapi kalau di Malaysia badan yang menjaga mengenai  pengambilan nutrien ni adalah RNI iaitu Recommended Nutrient Intake.

Kalau anda study betul² berkenaan vitalea, wajib ANDA CONSUME hari² iron ni. Sebab fungsi asas iron tuhan ciptakan adalah untuk "transport" oksigen dan protein utk dibawa ke seluruh badan dan  membantu fungsi enzim .

Iron juga membantu sintesis (metabolisme) DNA dan RNA kita dalam badan . DNA ni sel asas dalam badan. Selain tu iron ni juga tuhan bantu utk pernafasan , metabolisme genetik dan juga maintain brain function. Terutama di dalam proses pembelajaran dan juga daya ingatan

So di sini kita dapat lihat iron sangat2 memainkan peranan dalam metabolisme sel dan sebab itulah VITALEA dikenali di dalam Shaklee sebagai makanan sel 😊
_____________________________________________

Sebab tu effect dia beli makan iron VITALEA tu dia akan bagi fungsi-fungsi ni hidup dan berjalan dengan lancar

1. Memberi tenaga segera - tubuh jadi kuat, mental kuat , memori boleh fokus dan sangat membantu dalam pelajaran dan juga ketika kita bekerja

2. Pelengkap nutrisi - kurang iron maka menjadi petanda kita kurang  pelbagai vitamin dan juga mineral, tu dok makan banyak, tapi dok craving jugak nak makan benda lain kan?

3. Bantu sistem badan produktif - bantu tumbesaran  anak²

4. Metabolisme - part ni paling basic dalam organ kita. Sebab tu yg ada macam² masalah organ, organ tak berfungsi dengan baik, bagi dia iron semula, InshaAllah organ tu akan function semula

Cth: organ pembiakan, ramai sebenarnya pasangan ikhtiar hamil sebenarnya berpotensi punyai anak . Cara di dalam shaklee selepas proses detoks, amalkan set asas shaklee. Inshallah ramai berjaya hamil dengan izinnnya

5. Elemen penting pd sel tubuh - kita tahu iron ada nutrisi asas. 12 jenis vitamin dan 7 mineral (sesuai dengan cadangan RDA), mineral dan vitamin inilah  berfungsi memastikan sel organ hidup dengan baik, membolehkan regenerasi sel baru, pertumbuhan rambut, otot, kuku dan kesihatan seluruh badan.
Amacam? Power kan kejadian Allah dengan iron ni?

6. Lindungi organ- lindungi fungsi organ , jantung dan hati. (rujuk no. 5)
_____________________________________________

Dalam vitalea ade multivitamin (pelbagai jenis vitamin)

1. Biotin - bantu hasilkan tenaga dari protein lemak
2. Vit d + kalsium + boron + magnasium  ( menyokong penyerapan kalsium , dan fungsi sesama mereka utk optimumkan fungsi otot, tulang dan tekanan darah normal serta denyutan jantung)
3. Beta carotene - penting utk kesihatan mata, kulit dan imun
4. Vit e - sokong kesihatan sekular dan tgkatkan fungsi hati, uaus dan imun
5. Vit b - saraf dan perjalanan darah
6. Vit c - menjaga kapilari darah , kulit dan imun


Perbezaan nutrien dlm VITALEA Shaklee dan vitamin jenama lain

Ok, tu saja setakat ni. Tunggu part II next post ya.


Comments

Popular posts from this blog

Petua Kurus dengan Detox cara Shaklee - Turun 6.5kg dalam 7 hari!!!

Buat Duit dengan Mobile Spa Kalau 'MALAS' Kerja Makan Gaji

Jadi Beautician di mana-mana dengan Ilmu Spa